8/17/2010

Vodka crêpes

 Propozycja na dzisiaj to naleśniki z wódką. Przepis na te cudne naleśniki znalazłam w znakomitej książce The Vodka Cookbook autorstwa Johna Rose'a, którą znalazłam pod choinką w zeszłym roku ;-) Muszę przyznać, że książka przez długi czas leżała na półce pod grubą warstwą kurzu, gdyż nie jestem ogromną fanką wódki, ale dzisiaj coś mnie tchnęło i ... nie mogę sobie wybaczyć, że tego wcześniej nie zrobiłam. Przepisy są genialne oraz nowatorskie - i wszystkie łączy jedno - wódka ;-) Pozwolę sobie w tym miejscu zacytować Johna Rose'a ;" What happens when you tell someone there's vodka in their dinner? Their eyes widen, their lips curl into a smile. An ordinary meal becomes an extraordinary event' ;-) Przepis trochę zmodyfikowałam, bo zamiast pieprzu dodałam kakao ;-) 

Składniki:
  • 3 jajka
  • 1 szklanka mąki (dodałam dodatkowo 2 łyżki)
  • 2 łyżeczki cukru
  • szczypta soli
  • 2 łyżki roztopionego masła
  • 1 szklanka mleka
  • 4 łyżki wódki
  • olej do smażenia
  • 3 łyżeczki kakao
Wszystkie składniki miksujemy, aż będzie jednolita masa. Rozgrzewamy olej na patelni i smażymy małe naleśniki, tak żeby kształtem przypominały pancakes. Podajemy z czekoladą i pokrojonym melonem ;-)
SMACZNEGO!
O.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz