8/15/2010

Piramidki z bakłażana

Autorski przepis mojej mamy - najlepszej kucharki jaką znam :-) To ona zaszczepiła we mnie miłość do gotowania i to jej powinny dziękować w przyszłość moje wnuczki jak będę im piekła ciasta i ciasteczka dzień w dzień ;-) To danie jest tak wyjątkowo pyszne, że aż trudno mi mój zachwyt ubrać w słowa - mam nadzieję, że Wam też przypadnie do gustu!

Składniki:

  • 3 bakłażany
  • 1 duża czerwona papryka
  • 2 papryki chilli
  • 4 cebule
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 camembert
  • 1 pierś z kurczaka
  • opakowanie kiełków z rzodkiewki
  • pomidory w puszce (połowa)
  • 2 liście laurowe
  • 3 łyżeczki pieprzu cayenne 
  • masło (do smarowania bakłażanów)
  • 3 łyżki oliwy
  • sól
Cebulę, paprykę i paryczki chilli kroimy drobniutko w kosteczkę. Na patelni podgrzać oliwę, wrzucić cebulę i smażyć tak długo aż się zeszkli, wtedy dorzucić czosnek. Smażyć przez chwilę, po czym dorzucić papryki i pół puszki pomidorów. Wszystko dobrze usmażyć ciągle mieszając, wrzucić 2 listki laurowe i pieprz cayenne. W razie potrzeby dorzucić więcej pieprzu. Jak farsz jest gotowy to należy wyjąć liście laurowe. 

W międzyczasie przygotujemy bakłażany, każdego kroimy na pół, wyjmujemy pestki. Bakłażany smarujemy porządnie masłem i solimy. Wkładamy do piekarnika na 20 minut na 175C, po czym wyjmujemy i wypełniamy farszem, znowu wkładamy na 20 minut do piekarnika lub na tyle, aż będą gotowe- miękkie. Gdy bakłażany są gotowe kroimy camemberta na plasterki i kładziemy na farsz. Czekamy jednak z włożeniem do piekarnika do czasu gdy zrobimy kurczaka - ja pokroiłam piersi w paseczki i zrobiłam na elektrycznym grillu. 

Gdy kurczak jest już gotowy wkładamy bakłażany z camembertem do piekarnika na 5 minut. Po 5 minutach bakłażany przekładamy na talerz, układamy na wierzchu kurczaka oraz posypujemy kiełkami rzodkiewki ;-) 

SMACZNEGO!
O.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz