8/20/2010

Ravioli zapiekane z sosem pomidorowym


Bardzo lubię kuchnię włoską, wszystko wszystko począwszy od pizzy, przez makarony po desery ;-) Tym razem przepis na ravioli ze szpinakiem zapiekane z sosem pomidorowym ;-) Przepis wymyśliłam sama, bo nie mogłam znaleźć jednego przepisu gdzie nie będzie napisane w szklankach/łyżkach ile czego należy dodać, a ja na swoją zamówioną wagę dalej czekam ;-(

Składniki na ciasto:

  • 3 szklanki mąki
  • 3 jajka 
  • odrobina soli

Składniki na farsz:

  • mrożony szpinak (ja używam tego w kostkach - zużyłam 4 kostki)
  • 20 małych pieczarek
  • 2 cebule
  • 4 ząbki czosnku
  • pół lazura
  • 3 łyżki śmietany
  • łyżeczka gałki muszkatołowej
  • sól morska
  • pieprz
  • masło

Składniki na sos pomidorowy

  • puszka pomidorów 
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • 3 łyżki koncentratu rozprowadzone w 3 łyżkach wody
  • bazylia (najlepiej świeża)
  • pieprz

Zaczynamy od zrobienia ciasta, mieszamy wszystkie składniki wyrabiamy przez około 15 minut. Uwaga! ciasto jest twarde (to nie są pierogi ;) ) więc nie tylko wyrobić jest ciężko, ale jeszcze gorzej rozwałkować, żeby było cieniutkie - ja miałam zakwasy w rękach;-) Ciasto rozdzielamy na 2 równe części po czym każdą z części staramy się rozwałkować na prostokąt - nożem wyrównujemy brzegi. Jak już mamy prostokąt zginamy go na pół, żebyśmy wiedzieli do kąd można nakładać farsz.

Jeśli chodzi o farsz to kroimy cebulkę w drobniuteńko kroimy w kosteczkę i wrzucamy na rozgrzany olej. Kroimy pieczarki - również bardzo drobniutko, gdy cebula jest już brązowa dorzucamy pieczarki i czekamy aż woda wyparuje wtedy szybko dodajemy masło, tak żeby pieczarki były brązowe. Dodajemy czosnek i szpinak. W miseczce mieszamy śmietanę drobno pokrojony lazur, gałkę muszkatołową, pieprz i sól po czym wlewamy na patelnię i mieszamy z resztą farszu. Odstawiamy do wystygniecia.

Wracamy do ciasta ;-) Gdy farsz jest już chłodny malutką łyżeczką kładziemy farsz na ciasto w 3 rzędach, tak jak jest pokazane na zdjęciu, po czym przykrywamy drugą częścią ciasta i przyciskamy między farszem (warto posmarować w tych miejscach wodą), Po czym kroimy kwadraty, i widelcem przyciskamy dookoła, żeby ciasto się dobrze zlepiło. Ravioli gotujemy w posolonej wodzie od wypłynięcia na wierch 6 minut.
 Gdy ravioli są gotowe, zaczynamy robić sos pomidorowy. Cebulę smazymy na oliwie lub maśle, gdy jest szklista dodajemy sos pomidorowy, czosnek i koncentrat rozrobiony w wodzie. Doprawiamy wedle uznania.

Piekarnik rozgrzewamy do 170C, blaszkę smarujemy tłuszczem, kładziemy ravioli i polewamy sosem pomidorowym. Pieczemy przez około 10 minut. Ravioli podajemy posypane parmezanem (wybaczcie mi miałam w domu tylko mozzarellę!).

SMACZNEGO!
O.

1 komentarz:

  1. Wszystko super, ale szkoda, że nie ma skwaruszków...

    OdpowiedzUsuń