9/07/2010

cynamonowa tarta jabłkowa

Obiecuję Wam, że jest to dopiero pierwszy z wielu przepisów na tartę jabłkową, ponieważ za każdym razem robię ją inaczej, dodaję inne przyprawy lub zmieniam spód. Ta tarta jest na kruchym maślanym cieście z mocno cynamonową 'marmoladą' jabłkową ;-) 

Składniki na spód:
1,5 szklanki mąki
pół kostki masła (100g)
2 łyżki cukru pudru
3 żółtka

Składniki na marmoladę:
4 duże jabłka (2 kwaśne i 2 słodkie)
3 łyżki cukru pudru 
cynamon 
kardamon
goździki
2 łyżki masła

Zaczynamy oczywiście od wyrobienia ciasta - mieszamy wszystkie składniki i zagniatamy, aż będzie miało jednolitą, nieklejącą się do rąk masę. Tortownicę smarujemy tłuszczem obsypujemy bułką tartą lub kaszą manną i wykładamy 2/3 ciasta na dno. 

Jabłka obieramy, wyjmujemy gniazda pestkowe i albo ścieramy na grubej tarce, albo blendujemy (ja tak zrobiłam- z lenistwa) albo tniemy na cieniutkie plasterki i smażymy na maśle razem z cukrem pudrem, aż masa zbrązowieje. Na koniec dodajemy przyprawy - tutaj ilość wedle uznania, ja generalnie nie przepadam za cynamonem, ale do jabłek dodaję go sporo ;-) 

Masę jabłkową wykładamy na ciasto i z reszty ciasta tworzymy obręcz dookoła tortownicy (ja zrobiłam 2 okręgi i małe kółko po środku) pieczemy w 175C około 20 minut. Na koniec posypujemy cukrem pudrem ;-) 

SMACZNEGO!
O.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz