11/14/2010

Sos Jack Daniel's

A do hamburgerów K. (MEGA PYSZNYCH) polecam sos Jack Daniel's! Niestety nie smakuje on tak samo jak ten z Friday'sa, ale też jest pyszny i go bardzo przypomina, jest nieco słodszy mimo tego, że dodałam mniej cukru niż w przepisie który znalazłam na bigoven (jest też polska wersja na sławnej kwestii smaku )

1 ząbek czosnku
1 łyżka oliwy z oliwek
1/2 szklanki wody
1 szklanka soku z ananasa (ja rozcieńczyłam syrop z puszki z wodą 2:1)
1/4 sosu teriyaki
2 łyżki sosu sojowego
1/2 cukru trzcinowego
3 łyżki soku z cytryny
3 łyżki zblendowanej cebuli
2 łyżki Jacka Daniel'sa lub innej dobrej whiskey
1 łyżka zblendowanego ananasa (z puszki np. )
1/4 pieprzu cayenne

Czosnek najpierw przysmażamy na patelni przez około 10 minut po czym rozgniatamy go do garnka, gdzie dodajemy wszystkie płynne składniki i cukier. Cebulę blendujemy (ja dodałam 1 średnią cebulę) oraz 1 łyżkę ananasa zblendowanego. Sos na początku jest bardzo rzadki, najpierw zagotowujemy po czym gotujemy go na wolnym ogniu przez około godzinę, aż się zrobi syrop i zmniejszy objętość o około połowę ;-) Sos można dodawać do hamburgerów, ale również można go użyć jako marynatę do mięs ;-)

Enjoy!
O.

1 komentarz: