11/14/2010

Drożdżówki z serem

Bułki drożdżowe z serem, lepsze niż ze sklepiku szkolnego ;-) Przepis Bajaderki wzięłam z najlepszego bloga
z wypiekami
, jaki znam;-) 


Składniki na ciasto:
  • 4 łyżeczki suchych drożdży (16 g) lub 32 g drożdży świeżych
  • pół szklanki ciepłego mleka
  • 1 łyżka cukru 
  • 1/4 szklanki mąki 
  • 4 duże żółtka 
  • pół szklanki cukru pudru
  • 2 łyżki cukru waniliowego 
  • 3¼ szklanki mąki pszennej
  • 4 łyżki roztopionego masła
  • ja dodałam jeszcze aromatu rumowego 1 łyżeczkę
Składniki na masę serową:
  • 4 łyżki miękkiego masła 
  • pół szklanki cukru pudru
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 400 g sera twarogowego mielonego 3-krotnie
  • starta skórka z cytryny - dużo, dużo
W oryginalnym przepisie jest podział na zaczyn i resztę ciasta - jeśli chodzi o takie wypieki to jestem bardzo leniwa i nigdy nie chcę mi się czekać na jakieś zaczyny itp. więc wszystkie składniki zmieszałam i odstawiłam na godzinkę. Następnie rozwałkowałam je na około 1,5 cm grubości i pucharkiem do lodów wycięłam kółka, następnie kieliszkiem zrobiłam wgłębienie na ser. Jeśli chodzi o ser to wszystkie składniki dobrze mieszamy (ucieramy np. w makutrze), ja dodałam dużo skórki z cytryny i wyszedł bardzo aromatyczny takie jak ze sklepiku szkolnego ;-) Ser wykładamy szprycą cukierniczą na wgłębienia i zapiekamy przez około 20 minut w 170C (do suchego patyczka generalnie). 

SMACZNEGO! 
O.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz