5/19/2012

waniliowy rabarbar pod kruszonką


Uwielbiam rabarbar, a szczególnie połączenie lekko kwaskowego rabarbaru ze słodką, maślaną kruszonką. Deser bardzo szybki, smaczny i tani :)

około 6 łodyg rabarbaru
3 opakowania cukru waniliowego
ok pół szklanki cukru
szklanka mąki
100 g masła
lody (opcjonalnie

Rabarbar myjemy i obieramy ze skóry. Następnie kroimy w kostkę i wrzucamy do kokilek. Rabarbar posypujemy cukrem waniliowym (jedna łyżeczka na kokilkę).
Następnie przygotowujemy kruszonkę. Do miseczki wsypujemy szklankę mąki. Do szklanki wsypujemy cukier waniliowy po czym dopełniamy zwykłym cukrem do połowy szklanki. Na wadze kuchennej odważamy 100 g masła i wrzucamy do miseczki. Wszystkie składniki dobrze mieszamy (ja zakładam rękawiczki - nienawidzę mieć obklejonych masłem rąk).
 Gotową kruszonką posypujemy rabarbar. Kokilki wkładamy do nagrzanego do 180C piekarnika na około 20 minut. Smacznego!
Ola


3 komentarze:

  1. nigdy nie robiłam takich zapiekanych owoców, pysznie się prezentuje Twój rabarbar;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję! Muszę przyznać, że to jest mój podstawowy przepis na deser - zapiekam owoce (najczęściej gruszki) przykrywam kruszonką i podaję z lodami. Zawsze wszystkim smakuje, ślicznie pachnie i jest łatwe :) Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rabarbar z cukrem kojarzy mi się z dzieciństwem. ;p Wygląda pysznie.:)

    OdpowiedzUsuń